"Islamofobiskt" Copy-Paste-korståg i bloggosfären (Man ser det man vill prt 2)

I kommentarerna till mitt förra inlägg* dyker följande fula nylle upp:

"Muslimerna strömmade till Sverige och till andra länder för att påtvinga islam på befolkningen. Det är dags att säga NEJ till de fanatikerna och deportera samtliga muslimer tillbaka till sina medeltidsenliga hemländer. Sverige har ingenting att göra med islam och Allah och muslimerna hör inte hemma i Sverige! Svenska politikerna borde bevara svenskheten i Sverige och befria Kungariket Sverige av muslimska terroristerna."

Skribenten heter Gershon ben David. Eller Gödselspridaren Benny, eller varför inte David utan Språkkänsla?

Jag tänker inte fördjupa mig speciellt mycket i själva texten (och för all del det som till äventyrs skulle kunna, med en stor portion god vilja, kallas resonemang), eller ogga mig alltför mycket kring det klassiska att försvarare av Sverige och svensheten har språkkänsla som femåringar. Jag menar, detta säger sig självt, Benny-Boy är en idiot och skriver som en sådan. De som inte håller med om detta brukar tillhöra mästarna av antiprocess, konspiratoriska gaphalsar och "jag tycker"-spöken som befolkar slaskhinken www.politiken.biz.

Vad som är intressant här är att texten så uppenbart är en standardtext som Greshe den Slöe och Oduglige har suttit hemma och knackat in i WordPad för att sedan kopiera och klistra in i slumpvisa bloggar. Eller sker urvalet verkligen slumpmässigt? Tyckte Slasktratts-David att hans ""text"" (de dubbla citattecknen signalerar ett avståndstagande från ordvalet) på något vis hörde hemma som kommentar till mitt förra inlägg? I sådana fall, Ben Dick: man ser det man vill

Gretchen har alltså kopierat in samma text på andra ställen. Okej, det var bara ett ställe, men mitt tips är att David med Huvudet i Arslet har kopierat in sitt "brandtal" (lika hett som is) på ett flertal bloggar, men fått det raderat. Jag tänker mig att bloggarna i fråga kanske tror att Ben Hur fan står det till i Skallen skulle dra hets mot folkgruppsåtal mot dem, vilket förståss är befängt. Dessutom, alla muslimer borde tacka Allah för att det finns sådana här muppar som förlöjligar sig själva och all kritik mot islam.

Faktum är att jag undrar om herr David egentligen är ett troll. Ett troll eller en vanlig idiot, likförbannat är folk skraja nog att radera hans kommentrarer. Trams.

/ne

*Ja, där skulle den vanlige "bloggaren" gjort en länk. Men ärligt talat: scrolla ner för fan.

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Nice sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-20 @ 11:49:29
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0